|
Disiplin Felsefemiz
Okulda ve sınıfta disiplin kavramı genel olarak eğitim öğretim ortamlarında öğrencilerin istendik davranışlarını kazanmalarına ilişkin olarak ortaya koyulan ilke, kural ve düzenlemelere uygun davranma olarak tanımlanabilir.
Disiplin başkalarını kontrol etmek değildir, onların kendilerini kontrol etmelerine yardımcı olacak bir ortam sağlamaktır.
Okulumuz, öğrencinin kendi davranışlarını kendisinin yönetmesini (öz denetim) hedefler. Disiplini, hedef değil; SORUMLULUK ÖĞRENMENİN bir aracı olarak kabul eder ve düzenli yaşam sistemi olarak değerlendirir. “SEVGİ – ESNEKLİK - SABIR” göstererek yapılandırır.
İyi yapılandırılmış düzenli bir okul ortamı okul yaşantısını kolaylaştırdığı gibi akademik başarıyı da arttırmaktadır.
‘’Her çocuk ayrı bir dünyadır.’’ Okulumuz bu temel ilkesinden hareketle ayrı dünyaların belli bir düzen içinde yaşamalarını sağlamak için de önlemler alır.
Öğrencilerimizin hak ve sorumluluklarını küçük yaşlardan bilmesi ve takip etmesi beklenir, bu bağlamda kazanmaları gereken sorumluluklar yaş ve dönem özelliklerine göre çeşitli programlarla desteklenir. Sorumluluk Hizmeti ve Akran Arabuluculuğu Modeli destek programlarımız arasında yer alır.
Sorumluluk hizmeti programı çerçevesinde; öğrencilerimiz, okul kurallarına uymada ard arda güçlük yaşadıklarında, okulun işleyişini aksattıkları vurgulanarak kendileriyle sözleşme yapılır. Öğrencilerden alınan öneriler doğrultusunda, okul işleyişini kolaylaştırmak için belirlenen süre içerisinde sorumluluk alarak görevlilere yardımcı olmaları beklenir.
Akran arabuluculuğu programı çerçevesinde ise öncelikli amaç, öğrencilerin yaşam becerilerini arttırmak ve yetişkinlere ihtiyaç duymadan ‘’Ben Sorun Çözüyorum’’ duygu ve düşüncesine sahip olmasını sağlamaktır. Arabuluculuk sürecinde sorunun çözümünü, anlaşmazlık yaşayan öğrenciler bulur, arkadaşları tarafından seçilen arabulucu öğrenci de sadece iletişimi kolaylaştırır. Arabulucu öğrenciler bu süreçle ilgili olarak, yapıcı ve barışçıl bir çözüm için eğitim alır.
Öğrencilerimizin ‘hak ve sorumluluk sınırları’ hususunda bilgilendirilmelerine önem verilir. Sınırları tanımlamak, öğrencinin kendisini emniyette hissederek hareket edebileceği alanı belirleyen yardımcı ve yol gösterici işaretleri sunmaktır.
Bu bilinçlendirme her sene rehberlik birimimiz, sınıf öğretmenlerimiz, yönetim birimimiz tarafından yapılıp yıl boyunca da takip edilir, aileler ile de işbirliği sağlanır.
Okulumuz Proaktif bir disiplin anlayışını benimser.( Önemli olan problem çıktıktan sonra değil çıkmadan önce önleyebilmektir).
Temel ilke adil ve eşit yaklaşımdır. Onur kırıcı davranmaz. Taviz vermez.
Açık ve net uygulanabilir kuralları belirler.
Gerekli güven ortamını oluşturur.
Okulumuz eğitimsel disiplinde her yaş döneminin ihtiyaçlarını ve özelliklerini göz önünde bulundurarak açık ve net uygulanabilir kuralları belirler.
Düzenleyici kuralların anlaşıldığından emin olur.
Öğrencinin kendisini kontrol etmesini sağlamak,
Kendine, başkalarına ve kurallara saygı duymasını sağlamak,
Kendini gerçekleştirmesine yönelik fırsatlar sunmak,
Ahlaki otonomi oluşturmak (Kendi sosyal sorumluluklarına göre davranışlarını ayarlamak),
Olumlu benlik algısı oluşturmaya katkı koymak,
Hak ve sorumluluklarının farkına varmasını sağlamaktır.
EKİN OKULLARI OLARAK ÖNLEYİCİ DİSİPLİN ANLAYIŞINI BENİMSERİZ. BUNUN İÇİN EKİN KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNDEN BEKLENTİLERİMİZİ VE KURALLARA UYULMADIĞINDA GERÇEKLEŞECEK OLAN UYGULAMA BASAMAKLARI BİLGİSİNİ TÜM ÖĞRENCİLERİMİZLE PAYLAŞIRIZ.
|