İLKOKUL
|
Yabancı Dil Programımız
|
2 ve 3. Sınıflarımızda İngilizce Programımız |
2. ve 3. sınıf programımız bu yaş grubu çocukların ilgi alanları ve kendi hayatları ile ilgili temalar çerçevesinde hazırlanmıştır. Video dersleri ile öğrencilerimizin ilgisini sürekli kılarken, İngilizceyi doğal ve eğlenceli ortamlarda edinmelerini sağlamak amacı ile hikaye anlatımı, canlandırma, şarkı, grup oyunları, el – iş aktiviteleri, kolaj ve poster çalışmaları gerçekleştirilir.
Tüm sınıflarımızda hikaye ile öğrenme programı önemli bir yer teşkil etmektedir. Öğrencilerimiz sene boyunca yabancı öğretmenimiz eşliğinde farklı hikaye kitapları aracılığı ile sözcük bilgilerini artırıp okumanın keyfine varırken, aynı zamanda tahmin, akıl yürütme ve sıralama gibi bilişsel becerilerini geliştirirler. Öğrencilerimiz grup çalışmaları yaparak takım olma bilinci de kazanırlar. Okutulan her hikâyede öğrencilerin neden - sonuç ilişkisi kurabilme yetilerinin de gelişmesine yardımcı olunmakta ve soru cevaplar, kısa diyologlar oluşturulmaktadır. Daha çok kendi duygu ve düşüncelerini ifade eden kalıplardan yakın çevreyle bağlantılı konulara geçiş sağlanır.
Öğrencilerimiz 3. sınıftan başlayarak her yıl uluslar arası Cambridge sınavlarına girme fırsatı bulurlar. Okul dışında gerçekleşen bu sınavlarda dört beceri ölçümü ile öğrenciler sertifika hakkı kazanırlar. Öğrencilerimizin ilerleyen yıllarda da seviyelerine göre bu sınavlara girme imkanları vardır. Bu sınavlara hazırlık olması amacıyla öğrencilerimiz yabancı öğretmenleri ile sınava yönelik çalışmalar yaparlar.
|
4. Sınıflarımızda İngilizce Programımız |
Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar düzenlenir. Bu çalışmalara destek olarak, öğrencilerimize konuşma becerilerini ölçmek amaçlı, “Oral Assessment” programı uygulanır.
Yabancı öğretmenimizin rehberliğinde yürütülen okuma programı, öğrencilerin tahmin etme, yorumlama, olay örgüsünü inceleme gibi çalışmalarla dile hakimiyetlerini daha da arttırmaktadır. Bu program, dört becerinin gelişimi için kurallı ve uzun cümleleri, paragrafları ve daha fazla kelime ve kelime gruplarını içermektedir. Öğrencilerimiz, kendi başlarına konuşma başlatma ve sorularla yönlendirebilme becerisine sahiptirler. Doğru telaffuz ve ses bilgisi çalışmaları üzerinde durulur.
Öğrencilerimiz bu yılda uluslar arası Cambridge sınavlarına girme fırsatı bulurlar. Okul dışında gerçekleşen bu sınavlarda dört beceri ölçümü ile öğrenciler sertifika hakkı kazanırlar. Öğrencilerimizin ilerleyen yıllarda da seviyelerine göre bu sınavlara girme imkanları vardır.
Ekin Kolejinde yabancı dil öğretimi doğal ortamlarda, kurallarla sınırlandırılmadan, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi ile sağlanır.
Okulumuzda yabancı dil eğitimi Avrupa Konseyi Modern Diller Bölümü tarafından oluşturulmuş “The Common European Framework of Reference for Languages” (CEFR) yani, Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı’ na uygun olarak yapılandırılmıştır.
Bu program, dil öğrenim seviyelerini net, anlaşılır standartlarla belirleyen ve dili öğrenen kişinin hangi seviyede neler yapabileceğini açıklayan, yabancı dil öğretiminde ortak ölçütler geliştirmeyi amaçlamaktadır.
CEFR Programı 3 ana seviyeden oluşmaktadır.
SEVİYELER |
İÇERİK |
A (Temel Kullanıcı) |
A1 |
A2 |
B (Bağımsız Kullanıcı) |
B1 |
B2 |
C (Yetkin Kullanıcı) |
C1 |
C2 |
8. sınıfımızdan mezun olan öğrencilerimizin CEFR standartlarına göre (B1 / B2) seviyesine ulaşmalarını hedeflemekteyiz. Bu kriterlere göre seviyeler aşağıdaki gibidir.
Okul, iş, boş zamanlar gibi alışılmış konularda, standart dil net bir şekilde kullanıldığında konunun ana noktalarını anlayabilir. Seyahatlerde, İngilizce’nin konuşulduğu yerlerde karşılaşabileceği çoğu durumların üstesinden gelebilir. Alışıldık konularda ve kişisel ilgi alanlarında basit düzeyde ve konuları ilişkilendirerek kendini ifade edebilir. Yaşadığı olay ve deneyimleri, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini anlatabilir, görüşlerini kısa olarak gerekçelendirebilir ve açıklama yapabilir.
Somut ve soyut konulardaki zor metinlerin içeriğini ve kendi branşındaki tartışmaları anlayabilir. Sıradan bir sohbette anadilinde konuşan birisi ile her ikisinin de fazla zorluk çekmeyeceği şekilde spontane ve akıcı konuşup anlaşabilir. Geniş bir konu yelpazesinde net ve detaylı bir şekilde kendini ifade edebilir. Güncel bir konuda kişisel fikrini dile getirebilir, farklı seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını sıralayabilir.
Ara sınıflara gelen öğrencilerimiz için yaz döneminde öğrencilerimizin seviyelerine uygun yaz kursları başlar. Sınıf düzeyinde yetiştirilmesi için gereken planlama öğrenci bazında yapılır ve öğrenciler yıl boyunca aldıkları ek derslerle yabancı dilde gelişim sağlarlar. Dilin öğrenilmesi bir süreçtir ve bu süreç geniş zamana yayılır. Öğrencilerimiz kat ettikleri yola göre değerlendirilirler ve gelişimleri konusunda geri dönüt alırlar.
|
|