İLKOKUL
|
Öğretim Modeli ve Süreci
Özel Ekin İlkokulunda 'Her birey ayrı bir dünyadır.'ilkesi benimsenmiştir. Bu anlayış, öğretim modellerinde de farklı öğrenci ihtiyaçlarına hitap eden çeşitliliğe gitmeyi gerektirmiştir.
Öğrencilerin küçük yaş grubunda soyut algılarının henüz gelişmediği ve öğrenmelerinin ancak bilgiyi somut olarak görebildikleri, deneyip, anlamlı hale getirdikten sonra öğrenebildikleri bilinen bir gerçektir. Artık çağımızda okul süreçlerinde 'öğretme' kavramı yerine 'öğrenme' kavramı merkeze konmuştur. Öğrencilerimizin sadece okulda ve sınırlı bir süre değil, hayat boyu öğrenen bireyler olması hedeflenmektedir. Bu durumda da öğrencilere kendi başlarına planlı ve programlı öğrenmeyi gerçekleştirebilecekleri beceriler kazandırmak, hızla değişen dünyaya uyum sağlamaları ve sürekli güncellenen bilgiyi yakalamaları için donanımlı olmalarını sağlayacak yöntemler sunmak okulların esas görevi haline gelmiştir.
Özel Ekin İlkokulunda bu bakış açısıyla farklı öğretim modellerinden yararlanılarak programlar hazırlanmıştır:
Etkin(Aktif) Öğrenme Modeli
Tam Öğrenme Modeli
Anlamaya Dayalı Öğrenme Modeli
Proje Temelli Öğrenme Modeli
İşbirlikli Öğrenme Modeli
Bu modeller uygulanırken süreçte öğretmenlerimize rehberlik eden eğitim ilkeleri şunlardır:
Öğrenciye Görelik: Öğretimde, öğrencinin temel alınmasını ifade eder. Yani öğrencinin beklentileri, ilgileri, ihtiyaçları, hazır bulunuşluk düzeyleri, öğrenme hızları temel alınır.
Bilinenden Bilinmeyene: Öğrencilerin yeni öğrendikleri ile öğrenecekleri arasında ilişki kurabilmesidir.
Somuttan Soyuta: Somut kavramların öğrenilmesi soyut olanlardan daha kolaydır.
Yakından Uzağa: Öğretim: yer, yaşantı, zaman bakımından yakından uzağa doğru olmalıdır.
Kolaydan Zora: Öğrenilecek konuların kolaydan zora doğru sıralanması öğrenmeyi kolaylaştırır.
Açıklık: Öğretilenlerin açık, seçik, anlaşılır olması öğrenmeyi kolaylaştırır.
Yaşama Yakınlık: İhtiyaç duyulan, yararlı, kullanışlı bilgilerin öğretilmesidir.
Yaparak Yaşayarak Öğrenme: Öğrenme, bireyin yaşantıları yolu ile gerçekleşir. Bu nedenle öğrencilerin öğretim sürecine bizzat katılmaları, zihinsel olarak aktif olmaları istenir.
|
|