Ekin Koleji - İzmir -
EN  |  TR 
12
OKUL ÖNCESİ
İLK OKUL
ORTA OKUL
LİSE
İLK OKUL
 
Eğitim Öğretim
  • Ögretim Modeli/Süreci
  • Eğitim Öğretim Programı
  • Ödev / Pekiştirme
  • Etütler
  • Ölçme Değerlendirme
  • Zenginleştirilmiş Program
  •  
    Yabancı Dil Eğitimi
     
    PDR
     
    Yemek Listesi
     
    Sınav Takvimi
     
    Kayıt Koşulları
     
    Okul Ücretleri
     
    Veli-Öğretmen Görüşme Saatleri
     
    Okul Ücretleri


    Öğretim Modeli ve Süreci
     



    Özel Ekin İlkokulunda 'Her birey ayrı bir dünyadır.'ilkesi benimsenmiştir. Bu anlayış, öğretim modellerinde de farklı öğrenci ihtiyaçlarına hitap eden çeşitliliğe gitmeyi gerektirmiştir.

    Öğrencilerin küçük yaş grubunda soyut algılarının henüz gelişmediği ve öğrenmelerinin ancak bilgiyi somut olarak görebildikleri, deneyip, anlamlı hale getirdikten sonra öğrenebildikleri bilinen bir gerçektir. Artık çağımızda okul süreçlerinde 'öğretme' kavramı yerine 'öğrenme' kavramı merkeze konmuştur. Öğrencilerimizin sadece okulda ve sınırlı bir süre değil, hayat boyu öğrenen bireyler olması hedeflenmektedir. Bu durumda da öğrencilere kendi başlarına planlı ve programlı öğrenmeyi gerçekleştirebilecekleri beceriler kazandırmak, hızla değişen dünyaya uyum sağlamaları ve sürekli güncellenen bilgiyi yakalamaları için donanımlı olmalarını sağlayacak yöntemler sunmak okulların esas görevi haline gelmiştir.

    Özel Ekin İlkokulunda bu bakış açısıyla farklı öğretim modellerinden yararlanılarak programlar hazırlanmıştır:
  • Etkin(Aktif) Öğrenme Modeli
  • Tam Öğrenme Modeli
  • Anlamaya Dayalı Öğrenme Modeli
  • Proje Temelli Öğrenme Modeli
  • İşbirlikli Öğrenme Modeli

    Bu modeller uygulanırken süreçte öğretmenlerimize rehberlik eden eğitim ilkeleri şunlardır:

    Öğrenciye Görelik: Öğretimde, öğrencinin temel alınmasını ifade eder. Yani öğrencinin beklentileri, ilgileri, ihtiyaçları, hazır bulunuşluk düzeyleri, öğrenme hızları temel alınır.
    Bilinenden Bilinmeyene: Öğrencilerin yeni öğrendikleri ile öğrenecekleri arasında ilişki kurabilmesidir.
    Somuttan Soyuta: Somut kavramların öğrenilmesi soyut olanlardan daha kolaydır.
    Yakından Uzağa: Öğretim: yer, yaşantı, zaman bakımından yakından uzağa doğru olmalıdır.
    Kolaydan Zora: Öğrenilecek konuların kolaydan zora doğru sıralanması öğrenmeyi kolaylaştırır.
    Açıklık: Öğretilenlerin açık, seçik, anlaşılır olması öğrenmeyi kolaylaştırır.
    Yaşama Yakınlık: İhtiyaç duyulan, yararlı, kullanışlı bilgilerin öğretilmesidir.
    Yaparak Yaşayarak Öğrenme: Öğrenme, bireyin yaşantıları yolu ile gerçekleşir. Bu nedenle öğrencilerin öğretim sürecine bizzat katılmaları, zihinsel olarak aktif olmaları istenir.



  • SEYREK KAMPÜS

    İnönü mah. 9 Eylül cd.
    No: 124 Seyrek / Menemen

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 844 74 84
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    ATAŞEHİR KAMPÜS

    Ataşehir Mahallesi
    8019/21 Sokak No:37
    Çiğli - İZMİR

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 329 10 78
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    KISA YOLLAR

    Neden Ekin?
    Temel İlkelerimiz
    Öğretim Modeli
    Kampüste Yaşam
    Kulüplerimiz
    Sosyal Sorumluluklar
    YEMEK LİSTESİ

    Ana okulu
    İlk okul
    Orta okul
    Lise
    BİZİ TAKİP EDİN