Ekin Koleji - İzmir -
EN  |  TR 
OKUL ÖNCESİ
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
OKUL ÖNCESİ
 
Eğitim Öğretim
 
PDR
  • Rehberlik Anlayışımız
  • Hedefimiz
  • Öğrencilerle Yapılan Çalışmalar
  • Öğretmenlerle Yapılan Çalışmalar
  • Velilerle Yapılan Çalışmalar
  • Rehberlik Etkinlikleri
  • Rehberlik Yazıları
  • Yaş Gelişim Özellikleri
  •  
    Yemek Listesi
     
    Okul Ücretleri
     
    Veli-Öğretmen Görüşme Saatleri


    Öğrencilerle Yapılan Çalışmalar
     


     Öğrencilerle Yapılan Çalışmalar

    Öğrenciye yönelik çalışmalar, tanıma çalışmalarıyla başlar ve

  • Koruyucu ve önleyici rehberlik
  • Kişisel, sosyal ve duygusal gelişim alanlarında rehberlik
  • Eğitsel gelişim alanında rehberlik

  • programlarıyla desteklenir.

    Tanımanın öncelikli amacı, öğrencinin kendisini tanımasına yardımcı olmaktır. Tanıma bilgileri; çocuğumuzun ailesinden, kendisinden, öğretmenlerinden alınarak ve kullanılan test ve tekniklerden yararlanılarak elde edilir. Tanıma çalışmaları, velinin okula kayıt kararı ile başlar. Okulumuza her başvuran öğrenci için akademik, sosyal ve duygusal alanlarına yönelik okul olgunluğu çalışması yapılır. Bilgiler aile ile paylaşılır, katkıları alınır. Daha sonra anne ve babadan çocuğunu kendi pencerelerinden anlatan birer mektup istenir. Mektup PDR tarafından değerlendirilir. Öğrenci tanıma çalışmalarımız, düzenli arlıklarla bire bir veli ve öğretmen görüşmeleriyle desteklenir.
    Eğitim sürecinde öğrencimizin arkadaşlık ilişkileri, farklı sosyal ortamlardaki (sınıf ortamı, geziler vb.) tutum ve davranışları gözlemlenir. Öğrencinin bireysel ve grup içerisindeki gelişiminin takibi yapılır.

    Koruyucu ve Önleyici Rehberlik

    Koruyucu ve önleyici rehberlik hizmetlerinin amacı öğrencilerin temel yaşam becerilerini geliştirerek duygusal dayanıklılığını arttırmaktır.

    Okul rehberlik çalışmaları 'sorun' odaklı değil 'gelişim ve ilişki' odaklıdır, sadece problem yaşayan öğrencilerin değil tüm öğrencilerin gelişimini esas alır, onların ilişki süreçlerini takip eder.

    Öğrencilerin yaş gelişim özellikleri ya da çevre koşulları doğrultusunda karşılaşabilecekleri risk durumlarına yönelik, kişisel gelişimlerini destekleyerek güçlendirme çalışmalarını içerir. Bireysel ya da grup çalışmaları şeklinde yürütülür.

    Kişisel, Sosyal ve Duygusal Gelişim Alanında Rehberlik

  • Duyguları tanıma ve yönetme becerisi
  • Dinleme ve iletişim becerisi
  • Yaratıcı özgün ürünler oluşturabilme becerisi
  • Sorun çözme becerisi
  • Akran ilişkileri
  • Öz bakım

  • vb. konular üzerinde çalışma ve değerlendirmeler yapılır.

    Eğitsel Gelişim Alanında Rehberlik

  • Okula ve çevreye uyum sağlama
  • İlkokula hazırlanma
  • Eğitim ortamlarına ve öğrenmeye karşı olumlu tutum ve anlayış geliştirme
  • Çalışmalarında zamanlama becerisini uygulama
  • Yaşına uygun olarak beklenen dikkat becerisini geliştirebilme
  • Yaşına uygun sorumluluk alma ve yerine getirme becerisi

  • vb. konular üzerinde çalışma ve değerlendirmeler yapılır.



    SEYREK KAMPÜS

    İnönü mah. 9 Eylül cd.
    No: 124 Seyrek / Menemen

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 844 74 84
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    ATAŞEHİR KAMPÜS

    Ataşehir Mahallesi
    8019/21 Sokak No:37
    Çiğli - İZMİR

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 329 10 78
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    KISA YOLLAR

    Neden Ekin?
    Temel İlkelerimiz
    Öğretim Modeli
    Kampüste Yaşam
    Kulüplerimiz
    Sosyal Sorumluluklar
    YEMEK LİSTESİ

    Anaokulu
    İlkokul
    Ortaokul
    Lise
    BİZİ TAKİP EDİN